توضيحات گواهينامه ISO 27001

۲۰ بازديد

توضيحات گواهينامه ISO 27001

اكنون كه يك ايده كلي در مورد معناي صدور گواهينامه ISO داريد - به ويژه ISO / IEC 27001: 2013 - ، بياييد به روند صدور گواهينامه بپردازيم: از چه حلقه‌هايي عبور كرده و چه جعبه‌هايي علامت گذاري مي‌شود تا نشان دهد حداكثر استانداردهاي عبور خود را حفظ مي‌كند اطلاعات.

 

وقتي فرآيند سختگيرانه و استانداردهاي لازم را كسب كرديد ، روشن مي‌شود كه چرا يكي از معدود سيستم عامل‌هاي تجارت الكترونيك SaaS براي دستيابي به اين گواهينامه است.

 

براي دريافت گواهينامه ، شركت‌ها بايد يك فرايند برنامه ريزي شش بخشي را طي كنند كه شامل تمام موارد زير است.

 

1. سياست‌هاي امنيتي.

اين شركت بايد مشخصات مربوط به سياست‌هاي امنيتي خود را ارائه دهد ، ازجمله اسناد ، مسئوليت مديريت و نحوه انجام مميزي‌هاي داخلي. استانداردهاي سياست‌هاي امنيتي ايجاد شده را رعايت كرده يا از آن‌ها فراتر رفته است.

 

2. دامنه ISMS.

قسمت دوم فرآيند برنامه ريزي دامنه سيستم مديريت امنيت اطلاعات را كه به دنبال صدور گواهينامه است مشخص مي‌كند. يك سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) بايد بهبود مستمر و اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه را براي اطمينان از بالاترين سطح امنيت نشان دهد. دامنه و نقشه راه ISMS استاندارد لازم را رعايت كرده يا از آن فراتر رفته است.

 

3. ارزيابي ريسك.

براي مديريت بهتر و جلوگيري از خطرات ، شركت موردنظر بايد تمام خطرات احتمالي را ارزيابي كند. خطرات موجود در سازمان خود را ارزيابي كرده و استانداردها را رعايت كرده يا از آن‌ها فراتر رفته است.

 

4- خطرات را شناسايي كنيد.

باز هم ، بهترين راه براي كاهش خطر آگاهي از آن است - كاهش موارد ناشناخته و برجسته كردن هرگونه بدهي احتمالي. در حال حاضر خطرات خاصي را مديريت مي‌كند تا امنيت و رضايت مشتري را تضمين كند.

 

5. اهداف كنترل را تعيين كنيد.

استاندارد 27001 كنترل خاصي روي امنيت اطلاعات اعمال نمي‌كند ، با اين وجود اهداف كنترل خاصي را كه بايد برآورده شوند پيشنهاد مي‌كند. اين موضوع را بسيار جدي مي‌گيرد و به اهداف امنيتي مورد نياز خود رسيده است.

 

6. بيانيه كاربردي بودن.

هنگامي كه پنج مرحله اول فرآيند را طي كرديد ، درخواست صدور گواهينامه ISO / IEC 27001: 2013 را دريافت كرد!

 

اين براي مشتريان ما به چه معناست

دليل اينكه تصميم گرفته است اين روند صدور گواهينامه دقيق را دنبال كند ، ارزشي است كه مي‌تواند براي مشتريان ما فراهم كند. اين گواهينامه تعهد ما به امنيت اطلاعات ، انطباق و اقدامات نظارتي را نشان مي‌دهد. اين امر در مورد كليه موارد زير آرامش خاطر مشتريان ما را فراهم مي‌كند:

 

1. امنيت وب سايت در كلاس جهاني.

وب سايت‌هاي تجارت الكترونيكي نمي‌توانند از سطح امنيتي غير استاندارد و متناقض برخوردار شوند. هنگام ايجاد وب سايت تجارت الكترونيكي خود در بستر ، مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد كه سايت شما ايمن خواهد ماند.

 

2. حمايت از مالكيت معنوي.

البته ، گرچه محافظت از داده‌هاي مشتري فوق العاده مهم است ، اما اين تنها اطلاعات حساس در سيستم شما نيست. با كار با يك پلتفرم كه امنيت اطلاعات را ارزش گذاري مي‌كند و اعتبار آن را اثبات كرده است ، مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد كه هرگونه دارايي معنوي سايت شما در دستگاه‌هاي ايمن است

 

3. حفاظت از حمله DDoS.

حمله Distributed Denial of Service (DDoS) تلاشي مخرب براي ايجاد اختلال در جريان عادي ترافيك و عملكرد وب سايت با طغيان سرور يا شبكه است. ازآنجاكه اقدامات امنيتي اضافي را اضافه كرده و بهترين روش‌ها را ايجاد كرده است ، لازم نيست نگران حمله DDoS به سايت يا وب سايت خود باشيد.

 

چه كسي تست‌هاي كيفيت ISO را ارائه مي‌دهد؟

همانطور كه در بالا ذكر شد ، ISO استانداردها را ارائه مي‌دهد ، اما درواقع مجوزهايي را براي ارزيابي اينكه آيا يك شركت اين استانداردها را رعايت كرده است يا خير ، ارائه نمي‌دهد. در عوض ، آن‌ها كميته‌اي به نام CASCO دارند كه با ارزيابي انطباق كار مي‌كند.

 

به منظور صدور گواهينامه ، شركت بايد از يك مجموعه گواهينامه شخص ثالث عبور كند كه داراي استانداردهاي لازم CASCO باشد.

 

1. گروه‌هاي مشاوره‌اي امنيت سايبري.

گروه‌هاي امنيت سايبري وب سايت‌هاي شركتي و دستگاه‌هاي back-end را از طريق آزمايش دقيق اجرا مي‌كنند تا ببينند آيا آسيب پذيري در سيستم وجود دارد كه ممكن است اين نقض را اجازه دهد. توسط گروه مشاوره امنيت سايبري Coalfire ISO تكميل شده است. Coalfire ISO يك سازمان صدور گواهينامه ISO 27001 است كه از انطباق با قوانين ، مقررات و استانداردهاي امنيتي قابل اطمينان اطمينان مي‌يابد.

 

2. سازمان‌هاي تضمين كيفيت شخص ثالث.

پس از ارزيابي و خطرات گروه مشاور امنيت سايبري ، سازمان تضمين كيفيت شخص ثالث مي‌تواند اطمينان حاصل كند كه شركت كليه استانداردهاي لازم را براي خط مشي‌ها ، رويه‌ها ، فرآيندها و سيستم‌هايي كه هر نوع اطلاعاتي را كه از طريق تجارت در آن جريان دارد ، برآورده مي‌كند. توسط سازمان تضمين كيفيت مستقل ارزيابي شده است كه تأييد كرده است كه ما "مجموعه‌اي رسمي از سياست‌ها ، رويه‌ها ، فرايندها و دستگاه‌ها را ايجاد كرده‌ايم كه خطرات اطلاعات را براي حضور ديجيتالي و فيزيكي آن‌ها مديريت مي‌كنند."

روند تأييد اعتبار و تضمين كيفيت يك معامله يك بار نيست. اين‌يك تعهد سه ساله به مميزي‌هاي مداوم فرآيند است كه هر شش ماه يكبار انجام مي‌شود تا اطمينان حاصل شود كه متعهد باقي مانده و برنامه‌هاي بهينه سازي ريسك ما را تكميل مي‌كند.

 

چرا ISO 27001 براي فروشگاه‌هاي تجارت الكترونيكي مهم است؟

اهميت امنيت داده در تجارت الكترونيكي قابل اغماض نيست. مشتريان فروشگاه‌هاي آنلاين براي ايمن نگه داشتن پرداخت‌هاي حساس و داده‌هاي شخصي خود به آن فروشگاه‌ها اعتماد مي‌كنند. وقتي اعتماد آن‌ها به يك شركت در اثر نقض امنيت خدشه دار شود ، بازگرداندن آن دشوار است.

 

طبق تحقيقات IBM Security و موسسه Ponemon ، متوسط هزينه نقض داده براي يك تجارت 3.86 ميليون دلار در سطح جهاني است. در ايالات متحده ، متوسط قيمت هر تخلف بيشترين قيمت است: 7.91 ميليون دلار.

 

در اينجا مواردي ذكر شده است كه اگر شركتي امنيت و امنيت را جدي نگيرد و رويكردي ساخت يافته براي مديريت اطلاعات حساس را حفظ كند (يا با يك پلتفرم نگهدارنده كار كند) را مي‌توان از دست داد.

 

1. امنيت پرداخت.

هنگام پردازش صدها يا حتي هزاران پرداخت مشتري ، شما به يك سيستم كاملاً ايمن احتياج داريد تا هيچ اطلاعات مهمي خارج نشود. يك دليل وجود دارد كه تجارت‌هاي الكترونيكي صنعتي است كه بيشتر مورد حمله قرار مي‌گيرد. آن‌ها يك هدف محبوب براي هكرها هستند زيرا اطلاعات زيادي مانند داده‌هاي كارت اعتباري و بدهي براي مشتريان خود در اختيار دارند. وب سايت شما حافظ ايمن اين اطلاعات حساس است و بسيار حياتي است كه براي محافظت از آن بالاترين استانداردهاي امنيتي را حفظ كنيد.

 

2. اطلاعات مشتري.

اطلاعات پرداخت تنها داده‌هاي حساس شما در مورد مشتريان شما نيست كه ممكن است هكرها به آن علاقه‌مند شوند. اطلاعات مشتري مانند نام ، آدرس ، شماره تلفن و آدرس ايميل مي‌تواند هنگام ميزباني در يك سايت ناامن در معرض خطر باشد.

 

3. اعتماد به نفس مشتري.

اطمينان مشتري در طول سفر خريدار ، قسمت مهمي از تجربه كلي مشتري است. شما مي‌خواهيد مشتريانتان به برند شما اعتماد به نفس بالايي داشته باشند. از دست دادن اين اعتماد مي‌تواند آن را براي رقباي شما بفرستد. اطلاع از مشتري كه به نفع آنهاست بهترين راه براي حفظ روابط طولاني مدت با مشتري است. با انتخاب يك پلت فرم مجاز ISO / IEC 27001: 2013 ، مي‌توانيد به مشتريان خود اطمينان دهيد كه در هر قسمت از سايت شما ايمن خواهند بود.

 

نتيجه

از اعلام صدور گواهينامه ISO / IEC 27001: 2013 ما بسيار خوشحال شده است كه اين بهار را نشان مي‌دهد ، زيرا نشان دهنده بسياري از كارها در اطمينان از هماهنگي عمليات و فناوري ما با كاهش خطرات و امنيت داده‌ها براي مشتريان ما است.

 

از همه مهمتر ، اين تعهد ما را در ايجاد امنيت اطلاعات به‌عنوان يكي از اولويت‌هاي اصلي ما نشان مي‌دهد. اين چيزي است كه هر بازرگان هنگام انتخاب يا تصويب يك بستر تجارت الكترونيكي بايد به آن توجه كند. هيچ چيز را نبايد به خطر انداخت و خطرساز شد ، و ارزيابي قانون وضعيت امنيتي ، انطباق و صدور گواهينامه بايد يك الزام باشد.

 

تجارت الكترونيكي يك صنعت عظيم است - و همچنان در حال رشد است - با پيش بيني فروش تا سال 2020 به 604 ميليارد دلار مي‌رسد. و با اعتماد بيشتر مردم به فروشگاه‌هاي آنلاين براي محافظت از داده‌هاي خود ، شما نمي‌توانيد يك سايت ناامن داشته باشيد.

 

با ساختن بستري سازگار با ISO / IEC 27001: 2013 و حفظ بالاترين سطح انطباق با PCI ، داده‌هاي مشتري و دارايي معنوي را ايمن نگه داريد.

https://okt.szilver.hu/eportfolios/332/Kezdlap/_____________QAL

حفاظت از مرز ها در دوران پسا كرونا

۱۷ بازديد

حفاظت از مرز ها در دوران پسا كرونا

بيش از يك سال از شيوع ويروس مرگبار كرونا در سرتاسر دنيا مي گذرد. بيش از دو سوم مردم جهان در اين يك سال فقير تر شده اند و البته بر اساس آمار بر ثروت عده محدودي نيز افزوده شده است. با شيوع كرونا بسياري از مشاغل به شكل زنجيره اي بسته شدند و البته به دلايل امنيتي بسياري از مرزها نيز با محدوديت هاي عبور و مرور شديد روبرو شدند تا سفر و تجارت نيز با اختلال جدي روبرو شود. چنين محدوديت هايي در بعد از جنگ جهاني دوم بي سابقه بوده است و در نتيجه اين موضوع نياز به  يك سيستم يكپارچه نظارتي براي بررسي عبور و مرور از مرز ها و بهتر است بگوييم حفاظت از مرزها را در تمام كشور ها به ميان آورده است.

چالش هاي جديد كنترل مرز ها

همانطور كه گفتيم دولت ها در سال گذشته ناگهان با فشار شديد وقايع ناشي از شيوع ويروس كرونا مواجه شدند؛ چرا كه بايد زيرساخت هاي مرزي را بازبيني مي كردند؛ زيرساخت هايي كه ده ها سال است در جايي مانند اتحاديه اروپا عملا وجود ندارد.

البته اين مشكل تنها مختص اتحاديه اروپا نيست. اين موقعيت براي تمام جهان، جديد و غير عادي بوده و بسياري از كشورها نيز با نبود اطلاعات، منابع و هماهنگي كافي بين مسئولين و سازمان هاي مربوطه دست و پنجه نرم مي كنند.

اين مشكلات اجرايي، سؤالاتي را در سطح جهاني به وجود آورد مبني بر اينكه آيا كنترل مرزها و حفاظت از مرزها در هنگام وقوع حوادثي مشابه كرونا اثربخشي كافي را دارد؟ مرزهاي امروزي كشورها تا چه حد براي شرايط اضطراري آماده هستند و مديريت مرزها در جهان پس از كرونا چگونه خواهد بود؟

توجه به مسئله حفاظت مرزها

كاملا مشهود است كه بيماري كرونا و فراگير شدن آن در سرتاسر جهان يك تلنگر بزرگ براي سلامت عمومي بود و اين موضوع را به عنوان يك چالش جهاني در پيش روي سيستم هاي بهداشتي قرار داد كه آيا توان مقابله با بيماري هاي همه گير را دارند يا نه. اما با وجود تمام تلاش هايي كه در جهت متوقف ساختن شيوع ويروس كرونا صورت گرفت، بسياري از كشورها توجه و تمركز خود را علاوه بر سيستم هاي بهداشتي بر مشكلات حفاظتي اين ويروس نيز معطوف كردند؛ موضوعاتي مانند تروريسم داخلي، قاچاق مواد مخدر و البته جنگ ها و مهاجرت هايي كه از پس اين بحران ها شكل مي گيرد موضوعاتي بود كه در كنار شيوع ويروس كرونا به شدت مورد توجه بايد قرار مي گرفت.

به دليل مشكلات كاهش بودجه، پرسنل و زمان، بسياري از تسهيلات پر خطر و حساس نظير فرودگاه ها، نيروگاه هاي هسته اي و مراكز نظامي، نصب سيستم هاي حفاظتي ضروري را متوقف ساخته اند. همه ما مي دانيم كه بدون وجود سيستم هاي مناسب، اين تسهيلات حساس نسبت به حملات و قاچاق كالا، آسيب پذير مي شوند. هايك ويژن      

افزايش قاچاق مواد مخدر

شايد نگران كننده ترين موضوع آن باشد كه مجرمين سازماندهي شده در دوران پاندمي، فعال باقي ماندند و حتي ميزان فعاليتشان را گسترش داده اند. اگرچه كرونا، رشد اقتصادي را تقريباً در تمامي صنايع كاهش داد، اما در قاچاق مواد مخدر سراسر جهان افزايش قابل توجهي داشته است. بنابراين همين موضوع لزوم توجه ويژه براي حفاظت از مرزها را بيش از گذشته نشان مي دهد.  در واقع، در طي شش ماه اول سال 2020، ورود غير قانوني مواد مخدر در برخي كشورهاي اتحاديه اروپا به بيش از دو برابر ميانگين ده سال گذشته آن رسيده است.  نصب دوربين مداربسته

با توجه به اجراي قوانين فاصله گذاري اجتماعي و افزايش محدوديت در ترددها، قاچاقچيان مواد مخدر، به روش هاي جديدي مانند شبكه هاي اجتماعي و اپليكيشن هاي برقراري ارتباط روي آوردند.

با اين حال، اگرچه قوانين تغيير كرده است، اما هنوز جلوي حمل و نقل مقادير عظيم مواد مخدر گرفته نشده است. با وجود كنترل مرزها، حمل و نقل تجاري مداوم كالاها بدان معنا است كه تجارت مواد مخدر همچنان ادامه دارد.

بيشتر بخوانيد:   تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته

 افزايش سرعت واكنش دهي

نگاه كارشناسانه به موضوع حفاطت از مرزها ايجاب مي كند كه بحث حفاظت از مرزها را بعد از پايان يافتن پاندمي بايد با سرعت بيشتر به تكنولوژي هاي جديد مجهز كرد تا بتوان از سو استفاده مجرمين و تروريست ها از ضعف هاي بنيادين و زيرساختي در اين حوزه جلوگيري كرد. بنابراين بهبودي شرايط پاندمي بايد با حفاظت كارآمد و قدرتمند در تمامي بخش ها همراه باشد. پاندمي كرونا خلاء بين مديريت كنوني و سيستم هاي حفاظتي كه هم اكنون راه اندازي شده است را برجسته تر ساخت؛ كه نياز به قابليت نصب سريع تجهيزات حفاظتي در شرايط اضطراري را نشان مي دهد.

يكي از موضوعات ديگر در بحث حفاظت از مرزها اين است كه بايد هماهنگي دقيقي بين موسسات و مراكز كنترل مرز ايجاد شود، شيوع كرونا باعث شد كه تمام اين فرآيند هاي همكاري به چالش كشيده شود و عدم هماهنگي آنها بر همه عيان شده است. به عبارتي دقيق تر اگر قدم هاي مهم و هماهنگ براي اين موضوع برداشته نشود صرف تقويت بازرسي افراد، وسايل نقليه و كالاها چندان اثر بخش نخواهد بود. اين موضوع بيش از پيش لزوم استفاده از سيستم هاي امنيتي يكپارچه را نشان مي دهد.

اهميت سيستم هاي بازرسي در مرز ها

سيستم هاي حفاظت مانند تجهيزات بازرسي اشعه ايكس يا x-ray مي توانند در ايجاد اين هماهنگي و افزايش حفاظت بسيار مؤثر باشند؛ چرا كه به مراكز مرزي پشتوانه اطلاعاتي مورد نيازشان را ارائه مي كند، به ويژه زماني كه منابع كم هستند و زمان از حساسيت بالايي برخوردار است. براي مثال، اين تجهيزات بازرسي مي توانند كالاهاي قاچاقي نظير مواد مخدر، مواد منفجره يا اسلحه را به آساني و به سرعت تشخيص دهند. راهكارهاي موبايلي نيز مي توانند به سرعت راه اندازي شوند تا لايه اضافه تري از حفاظت فيزيكي را در هر جا و هر زماني كه نياز داشته باشيد، در اختيارتان قرار دهد.

  1. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-79.html
  2. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-77.html
  3. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-75.html
  4. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-73.html
  5. http://seo-webdesign.avablog.ir/post/57/%D8%AD%D9%85%D9%84+%D9%88+%D9%86%D9%82%D9%84+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF+%D8%A8%D8%A7+%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C
  6. http://seo-webdesign.avablog.ir/post/63/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%DB%8C%DA%A9%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87
  7. http://seo-webdesign.avablog.ir/post/61/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF+%D8%A8%D8%A7+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF
  8. http://seo-webdesign.avablog.ir/post/59/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C+%D8%A7%D8%B2+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%AF%D9%88%D8%B1+%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C
  9. http://seowebmaster.blogtez.com/post48.php
  10. http://seowebmaster.blogtez.com/post48.php
  11. http://seowebmaster.blogtez.com/post54.php
  12. http://seowebmaster.blogtez.com/post52.php
  13. http://seowebmaster.blogtez.com/post50.php
  14. http://developer-website.blograz.ir/post/60/%D8%AD%D9%85%D9%84+%D9%88+%D9%86%D9%82%D9%84+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF+%D8%A8%D8%A7+%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A6%D9%88%D9%8A%D9%8A
  15. http://developer-website.blograz.ir/post/66/%D9%85%D8%B2%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%8A+%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%8A%D8%AA%D9%8A+%D9%8A%D9%83%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87
  16. http://developer-website.blograz.ir/post/64/%D8%A8%D9%87%D9%8A%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%8A+%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%8A%D8%AA%D9%8A+%D8%B1%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF+%D8%A8%D8%A7+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A6%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF
  17. http://developer-website.blograz.ir/post/62/%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A6%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%A7%D8%B2+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%AF%D9%88%D8%B1+%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%A8%D9%87%D9%8A%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1+%D9%83%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%8A
  18. https://seowebmaster.blogsky.com/1399/11/04/post-64/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  19. https://seowebmaster.blogsky.com/1399/11/04/post-70/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  20. https://seowebmaster.blogsky.com/1399/11/04/post-68/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af

 

حفاظت از مرز ها در دوران پسا كرونا

بيش از يك سال از شيوع ويروس مرگبار كرونا در سرتاسر دنيا مي گذرد. بيش از دو سوم مردم جهان در اين يك سال فقير تر شده اند و البته بر اساس آمار بر ثروت عده محدودي نيز افزوده شده است. با شيوع كرونا بسياري از مشاغل به شكل زنجيره اي بسته شدند و البته به دلايل امنيتي بسياري از مرزها نيز با محدوديت هاي عبور و مرور شديد روبرو شدند تا سفر و تجارت نيز با اختلال جدي روبرو شود. چنين محدوديت هايي در بعد از جنگ جهاني دوم بي سابقه بوده است و در نتيجه اين موضوع نياز به  يك سيستم يكپارچه نظارتي براي بررسي عبور و مرور از مرز ها و بهتر است بگوييم حفاظت از مرزها را در تمام كشور ها به ميان آورده است.

چالش هاي جديد كنترل مرز ها

همانطور كه گفتيم دولت ها در سال گذشته ناگهان با فشار شديد وقايع ناشي از شيوع ويروس كرونا مواجه شدند؛ چرا كه بايد زيرساخت هاي مرزي را بازبيني مي كردند؛ زيرساخت هايي كه ده ها سال است در جايي مانند اتحاديه اروپا عملا وجود ندارد.

البته اين مشكل تنها مختص اتحاديه اروپا نيست. اين موقعيت براي تمام جهان، جديد و غير عادي بوده و بسياري از كشورها نيز با نبود اطلاعات، منابع و هماهنگي كافي بين مسئولين و سازمان هاي مربوطه دست و پنجه نرم مي كنند.

اين مشكلات اجرايي، سؤالاتي را در سطح جهاني به وجود آورد مبني بر اينكه آيا كنترل مرزها و حفاظت از مرزها در هنگام وقوع حوادثي مشابه كرونا اثربخشي كافي را دارد؟ مرزهاي امروزي كشورها تا چه حد براي شرايط اضطراري آماده هستند و مديريت مرزها در جهان پس از كرونا چگونه خواهد بود؟

توجه به مسئله حفاظت مرزها

كاملا مشهود است كه بيماري كرونا و فراگير شدن آن در سرتاسر جهان يك تلنگر بزرگ براي سلامت عمومي بود و اين موضوع را به عنوان يك چالش جهاني در پيش روي سيستم هاي بهداشتي قرار داد كه آيا توان مقابله با بيماري هاي همه گير را دارند يا نه. اما با وجود تمام تلاش هايي كه در جهت متوقف ساختن شيوع ويروس كرونا صورت گرفت، بسياري از كشورها توجه و تمركز خود را علاوه بر سيستم هاي بهداشتي بر مشكلات حفاظتي اين ويروس نيز معطوف كردند؛ موضوعاتي مانند تروريسم داخلي، قاچاق مواد مخدر و البته جنگ ها و مهاجرت هايي كه از پس اين بحران ها شكل مي گيرد موضوعاتي بود كه در كنار شيوع ويروس كرونا به شدت مورد توجه بايد قرار مي گرفت.

به دليل مشكلات كاهش بودجه، پرسنل و زمان، بسياري از تسهيلات پر خطر و حساس نظير فرودگاه ها، نيروگاه هاي هسته اي و مراكز نظامي، نصب سيستم هاي حفاظتي ضروري را متوقف ساخته اند. همه ما مي دانيم كه بدون وجود سيستم هاي مناسب، اين تسهيلات حساس نسبت به حملات و قاچاق كالا، آسيب پذير مي شوند. هايك ويژن      

افزايش قاچاق مواد مخدر

شايد نگران كننده ترين موضوع آن باشد كه مجرمين سازماندهي شده در دوران پاندمي، فعال باقي ماندند و حتي ميزان فعاليتشان را گسترش داده اند. اگرچه كرونا، رشد اقتصادي را تقريباً در تمامي صنايع كاهش داد، اما در قاچاق مواد مخدر سراسر جهان افزايش قابل توجهي داشته است. بنابراين همين موضوع لزوم توجه ويژه براي حفاظت از مرزها را بيش از گذشته نشان مي دهد.  در واقع، در طي شش ماه اول سال 2020، ورود غير قانوني مواد مخدر در برخي كشورهاي اتحاديه اروپا به بيش از دو برابر ميانگين ده سال گذشته آن رسيده است.  نصب دوربين مداربسته

با توجه به اجراي قوانين فاصله گذاري اجتماعي و افزايش محدوديت در ترددها، قاچاقچيان مواد مخدر، به روش هاي جديدي مانند شبكه هاي اجتماعي و اپليكيشن هاي برقراري ارتباط روي آوردند.

با اين حال، اگرچه قوانين تغيير كرده است، اما هنوز جلوي حمل و نقل مقادير عظيم مواد مخدر گرفته نشده است. با وجود كنترل مرزها، حمل و نقل تجاري مداوم كالاها بدان معنا است كه تجارت مواد مخدر همچنان ادامه دارد.

بيشتر بخوانيد:   تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته

 افزايش سرعت واكنش دهي

نگاه كارشناسانه به موضوع حفاطت از مرزها ايجاب مي كند كه بحث حفاظت از مرزها را بعد از پايان يافتن پاندمي بايد با سرعت بيشتر به تكنولوژي هاي جديد مجهز كرد تا بتوان از سو استفاده مجرمين و تروريست ها از ضعف هاي بنيادين و زيرساختي در اين حوزه جلوگيري كرد. بنابراين بهبودي شرايط پاندمي بايد با حفاظت كارآمد و قدرتمند در تمامي بخش ها همراه باشد. پاندمي كرونا خلاء بين مديريت كنوني و سيستم هاي حفاظتي كه هم اكنون راه اندازي شده است را برجسته تر ساخت؛ كه نياز به قابليت نصب سريع تجهيزات حفاظتي در شرايط اضطراري را نشان مي دهد.

يكي از موضوعات ديگر در بحث حفاظت از مرزها اين است كه بايد هماهنگي دقيقي بين موسسات و مراكز كنترل مرز ايجاد شود، شيوع كرونا باعث شد كه تمام اين فرآيند هاي همكاري به چالش كشيده شود و عدم هماهنگي آنها بر همه عيان شده است. به عبارتي دقيق تر اگر قدم هاي مهم و هماهنگ براي اين موضوع برداشته نشود صرف تقويت بازرسي افراد، وسايل نقليه و كالاها چندان اثر بخش نخواهد بود. اين موضوع بيش از پيش لزوم استفاده از سيستم هاي امنيتي يكپارچه را نشان مي دهد.

اهميت سيستم هاي بازرسي در مرز ها

سيستم هاي حفاظت مانند تجهيزات بازرسي اشعه ايكس يا x-ray مي توانند در ايجاد اين هماهنگي و افزايش حفاظت بسيار مؤثر باشند؛ چرا كه به مراكز مرزي پشتوانه اطلاعاتي مورد نيازشان را ارائه مي كند، به ويژه زماني كه منابع كم هستند و زمان از حساسيت بالايي برخوردار است. براي مثال، اين تجهيزات بازرسي مي توانند كالاهاي قاچاقي نظير مواد مخدر، مواد منفجره يا اسلحه را به آساني و به سرعت تشخيص دهند. راهكارهاي موبايلي نيز مي توانند به سرعت راه اندازي شوند تا لايه اضافه تري از حفاظت فيزيكي را در هر جا و هر زماني كه نياز داشته باشيد، در اختيارتان قرار دهد.

  1. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-79.html
  2. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-77.html
  3. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-75.html
  4. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-73.html
  5. http://seo-webdesign.avablog.ir/post/57/%D8%AD%D9%85%D9%84+%D9%88+%D9%86%D9%82%D9%84+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF+%D8%A8%D8%A7+%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C
  6. http://seo-webdesign.avablog.ir/post/63/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%DB%8C%DA%A9%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87
  7. http://seo-webdesign.avablog.ir/post/61/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF+%D8%A8%D8%A7+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF
  8. http://seo-webdesign.avablog.ir/post/59/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C+%D8%A7%D8%B2+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%AF%D9%88%D8%B1+%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C
  9. http://seowebmaster.blogtez.com/post48.php
  10. http://seowebmaster.blogtez.com/post48.php
  11. http://seowebmaster.blogtez.com/post54.php
  12. http://seowebmaster.blogtez.com/post52.php
  13. http://seowebmaster.blogtez.com/post50.php
  14. http://developer-website.blograz.ir/post/60/%D8%AD%D9%85%D9%84+%D9%88+%D9%86%D9%82%D9%84+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF+%D8%A8%D8%A7+%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A6%D9%88%D9%8A%D9%8A
  15. http://developer-website.blograz.ir/post/66/%D9%85%D8%B2%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%8A+%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%8A%D8%AA%D9%8A+%D9%8A%D9%83%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87
  16. http://developer-website.blograz.ir/post/64/%D8%A8%D9%87%D9%8A%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%8A+%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%8A%D8%AA%D9%8A+%D8%B1%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF+%D8%A8%D8%A7+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A6%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF
  17. http://developer-website.blograz.ir/post/62/%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A6%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%A7%D8%B2+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%AF%D9%88%D8%B1+%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%A8%D9%87%D9%8A%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1+%D9%83%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%8A
  18. https://seowebmaster.blogsky.com/1399/11/04/post-64/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  19. https://seowebmaster.blogsky.com/1399/11/04/post-70/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  20. https://seowebmaster.blogsky.com/1399/11/04/post-68/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af

چرا بايد لنت ترمز پژو تيگران را به نمونه هاي خارجي ترجيح دهيم؟

۳۶ بازديد

انتخاب لنت ترمز پژو از ميان برند­ها و كيفيت­هاي مختلف موجود در بازار مي­توانند گيج كننده به نظر برسد. با خريد لنت ترمز پژو تيگران مي­توانيد از تمامي‌مزيت‌هاي يك  محصول ايراني با كيفيت بهرمند شويد. لنت ترمز پژو تيگران توسط بهترين متخصصان ايراني براي جلب رضايت حداكثري شما عزيزان طراحي و ساخته شده است و با انتخاب اين لنت مي­توانيد از تمامي‌مزيت‌هاي يك لنت ترمز پژو با كيفيت بهره­ مند شويد. گروه صنعتي و بازرگاني آريا فراز پارت سازنده­ي اين لنت ترمز با كيفيت محسوب مي­شود و اين شركت از سابقه ه­اي درخشان در زمينه ­ي توليد قطعات مختلف خودرو از جمله لنت ترمز پژو برخوردار است. در اين مقاله قصد داريم تا دلايل مناسبي را براي خريد اين لنت ترمز پژو به شما ارائه دهيم.

لنت ترمز پژو تيگران

چرا لنت ترمز پژو تيگران از محبوبيّت بالايي در ميان مصرف كنندگان برخوردار است؟

ويژگي­هاي اين لنت ترمز پژو باعث شده تا اين لنت ترمز يكي از اولين انتخابهاي پژو سواران تبديل شود. اولين و مهم­ترين ويژگي اين لنت ترمز استفاده از تكنولوژي­هاي بروز و مواد با كيفيت در ساخت آن مي­باشد. شركت سازنده ­ي اين لنت ترمز از بهترين و با كيفيت ترين مواد اوليه براي ساخت اين لنت ترمز با كيفيت استفاده كرده است تا علاوه بر افزايش عمر مفيد اين محصول، رضايت شما مصرف كنندگان عزيز نيز در اين زمينه جلب شود. همچنين، در فرآيند ساخت لنت ترمز تيگران از جديد­ترين تكنولوژي­هاي روز دنيا استفاده شده است تا عمر مفيد و كيفيّت اين قطعه از سيستم ترمز اتومبيل افزايش چشم­گيري پيدا كند. مهندسان اين شركت با انجام آزمايشات مختلف در شرايط اقليمي‌و جغرافيايي مختلف ميزان بازده اين لنت ترمز پژو را سنجيده­ اند و اين اطمينان را به شما مي­دهند كه در شرايط مختلف مي­توانيد به اين لنت ترمز با كيفيّت اعتماد نماييد. همچنين، اين لنت ترمز پژو به دليل ويژگي­هاي مناسبي كه برخوردار است به شما اين امكان را مي­دهد تا از يك ترمز گيري نرم و سريع بهره­ مند شويد. تمامي‌اين نكات نشان دهنده­ي اين مطلب هستند كه ايراني بودن يك محصول به نشانه­ ي بي كيفيت بودن آن نيست و شركت­هايي همچون آريا فراز پارت به صورت شبانه روزي در تلاش هستند تا شما عزيزان از يك لنت ترمز پژو با كيفيت بهره­ مند شويد.

لنت ترمز پژو تيگران چه ويژگي­هايي دارد؟

مهندسان اين شركت با امتحان كردن چندين ماده­ ي مختلف براي ساخت لقمه ­ي لنت ترمز پژو تيگران به فرمولي دست يافته ­اند كه ميزان مقاومت فرسايشي بالايي دارد كه اين مورد علاوه بر افزايش عمر مفيد لنت خودرو، اين امكان را فراهم مي­كند تا شما از يك ترمز گيري دقيق و با كيفيّت بهره ­مند شويد. همچنين، صفحه ­ي پشتي اين لنت ترمز پژو از بهترين آلياژهاي فلزي ساخته شده است تا اين قسمت از لنت خودرو از مقاومت بالايي برخوردار باشد و به همين دليل سازندگان اين محصول ايراني با كيفيت اين اطمينان را به شما مي­دهند كه صفحه­ي پشتي اين لنت ترمز پژو در شرايط سخت دچار ترك و آسيب نگردد. بد نيست بدانيد كه خوردگي ديسك ترمز خودرو از مشكلات شايع استفاده از لنت­هاي ترمز بي كيفيت محسوب مي­شود. لنت ترمز پژو تيگران از بهترين مواد ساخته شده است و از طراحي دقيقي برخوردار است. به همين دليل است كه سازندگان اين لنت ترمز پژو به شما اين اطمينان را مي­دهند كه با استفاده از لنت ترمز تيگران هيچ­گونه آسيبي به اين قسمت از سيستم ترمز شما وارد نخواهد شد و شما مي­توانيد با اطمينان كامل در مواقعي كه به آن نياز داريد، بدون آن­كه آسيبي به ديسك­هاي ترمز شما وارد گردد، اقدام به ترمز گيري نماييد. همچنين، اين لنت ترمز كاملاً بي­صدا مي­باشد و در هنگام ترمز گيري به دليل ضريب اصطكاك خاصي كه دارد موجب داغ شدن بيش از حد ترمز­ها و ايجاد بوي نا­مطبوع نمي­شود.

لنت ترمز پژو تيگران

لنت ترمز پژو تيگران داراي ضمانت تعويض ? ماهه مي‌­باشد

 اين لنت ترمز پژو اوّلين و تنها لنت ترمز توليد شده در ايران مي­باشد كه از گارانتي تعويض ? ماهه برخوردار است و به همين دليل خريداران لنت ترمز تيگران مي­توانند با خيالي آسوده اقدام به خريد اين لنت ترمز ايراني و با كيفيّت نمايند. چنانچه تا مدّت يك ماه از زمان خريد، اين لنت دچار ايراداتي از قبيل توليد صدا و يا دود شود اين شركت بدون هيچ­گونه قيد و شرطي كالاي خود را با يك نمونه­ي بدون ايراد تعويض خواهد كرد. كارت گارانتي كتبي محصول در داخل هر جعبه از اين لنت ترمز پژو موجود مي­باشد و در هنگام خريد به مشتريان ارائه مي­گردد. وجود اين ضمانت نامه بر روي اين محصول با كيفيّت نشان دهنده­ي اين مسئله است كه سازندگان اين لنت ترمز پژو از كيفيّت آن مطمئن هستند و به اين مسئله ايمان دارند كه يك محصول با كيفيّت را به مشتريان ارائه مي­نمايند و سعي دارند تا از اين طريق خريداران اين لنت ترمز با كيفيّت را از خدمات ارائه شده راضي نگاه دارند. اين گونه خدمات شركت توليد كننده­ي لنت ترمز پژو تيگران باعث شده است تا اعتماد عمومي‌بازار نسبت به اين محصول كاملاً ايراني جلب شود و اين محصول بتواند سهم مناسبي را از بازار فروش لنت­هاي ترمز را به خود اختصاص دهد. اميدوارم كه از مطالب ارائه شده نهايت استفاده كرده باشيد.

 

جواب سوالات قرآن نهم -مرجع كنكور ايران

۲۴ بازديد
&


  • [unable to retrieve full-text content]

 

 براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد

جواب سوالات قرآن نهم -مرجع كنكور ايران